STUDIA Z PSYCHOLOGII PROCESU
Celem Instytutu jest propagowanie i rozwijanie metod psychologii procesu w Polsce. Instytut prowadzi Program Licencyjny, w ramach którego można uzyskać międzynarodowe uprawnienia psychoterapeutyczne i trenerskie oraz prawo nauczania psychologii zorientowanej na proces, a także zdobyć umiejętności niezbędne w pracy trenera, coacha, mediatora. Program Licencyjny IPP działa w oparciu o zasady International Association of Process Oriented Psychology, jego ukończenie pozwala uzyskać międzynarodowe uprawnienia Dyplomowanego Processworkera oraz Certyfikat Psychoterapeuty POP.
Program posiada rekomendację Polskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów i Praktyków Psychologii Procesu oraz International Association for Process Oriented Psychology.
Instytut utrzymuje stała współpracę w zakresie szkoleń z Process Work Institute w Portland OR oraz Research Society for Process Oriented Psychology w Londynie i w Zurychu. Zespół nauczycieli IPP tworzą: Joanna Dulińska, Michał Duda, Joe Goodbread /USA/, Kate Jobe /USA/ oraz Anna Gabryjelska-Basiuk, Zbigniew Miłuński, Małgorzata Szczepańska, Grzegorz Szczepański, Grzegorz Zieliński. Instytut współpracuje z następującymi nauczycielami POP w zakresie szkoleń i egzaminów: Arlene Audergone, Jean Claude Audergone - UK; Lane Arye, Julie Diamond - USA; Clare Hill, Conor McKenna - Szkocja; Pierre Morin, Thierry Weidmann - Szwajcaria; Ellen Schupbach i Max Schupbach - USA.
Instytut Psychologii Procesu oferuje możliwość uzyskania następujących certyfikatów: Certyfikat Psychoterapeuty POP; Certyfikat Coacha POP, Certyfikat Mediatora POP oraz Certyfikat Facylitatora POP
Instytut Psychologii Procesu oferuje możliwość uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty metodą Psychologii Procesu w ramach Programu Licencyjnego IPP.
Licencja IPP uprawnia do prowadzenia psychoterapii i pracy z grupami metodą psychologii procesu. W ramach Szkolenia Nauczycielsko-Superwizorskiego IPP uprawnia także do nauczania psychologii procesu pod superwizją Dyplomowanego Nauczyciela i Superwizora POP.
Program Licencyjny IPP ma charakter międzynarodowy i powstał w oparciu o zasady IAPOP. Osoba, która uzyska Licencję IPP może ubiegać się o członkostwo w International Association of Process Oriented Psychology (IAPOP).
Program Licencyjny IPP posiada rekomendację Polskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów i Praktyków Psychologii Procesu i spełnia standardy (IAPOP).
Programem Zarządza Rada Programu. Radę programu stanowi dwóch dyplomowanych nauczycieli POP i przedstawiciel Samorządu Studentów. Prace Rady podlegają superwizji, a w sprawach szczególnej wagi decyzje są konsultowane z całym zespołem nauczycieli współtworzących program.
Koordynatorami Programu Licencyjnego są polscy nauczyciele pracy z procesem - członkowie Rady Programu. Aktualnie są to Joanna Dulińska i Michał Duda.
Koordynatorzy Programu Licencyjnego korzystają z superwizji zewnętrznej renomowanych psychoterapeutów psychologii procesu na świecie.
Program Licencyjny IPP składa się z dwóch części Szkolenia Podstawowego (min. 2 lata) i Programu Dyplomowego (min. 4 lata).
Nauczycielami i psychoterapeutami w ramach Szkolenia Podstawowego i Programu Licencyjnego mogą być wszyscy dyplomowani psychoterapeuci i trenerzy psychologii procesu, którzy uzyskali odpowiednie uprawnienia, korzystają z superwizji i kontynuują własną edukację zgodnie z zasadami IAPOP oraz akceptują zasady i deklarują przyjęcie obowiązków, jakie nakłada na nich regulamin IPP.
Trzon kadry merytorycznej Programu Licencyjnego stanowi grupa nauczycieli pracy z procesem, którzy zdecydowali się na bliską współpracę z Programem. Każdy z nauczycieli należących do grupy współpracuje z Programem na indywidualnie uzgodnionych zasadach.
Zewnętrznym ciałem odwoławczym Programu Licencyjnego IPP jest Komisja Etyczna PSPiPPP powoływana spośród polskich i zagranicznych nauczycieli należących do IAPOP.
W ramach Programu Licencyjnego istnieje Samorząd Studencki, którego przedstawiciel wchodzi do Rady Programu. Zasady funkcjonowania Samorządu ustala społeczność studentów.
Zasadą programu jest stawianie wysokich wymagań merytorycznych i proceduralnych, ale też jak najszersza pomoc umożliwiająca ich wypełnianie.
Podstawowymi wartościami jest wysoki poziom merytoryczny, dbanie o relacje, budowanie zespołu i społeczności, otwartość na współpracę, wymianę i wspólne tworzenie projektów.
Bardzo ważne jest dla Programu Licencyjnego budowanie kontaktu ze środowiskami psychoterapeutycznymi w Polsce.
Instytut Psychologii Procesu oferuje także Ścieżki Specjalizacyjne zakończone certyfikatem: Coacha, Facylitatora Procesów Grupowych i Mediatora metodą POP /więcej informacji na podstronach poświęconych tym specjalizacjom./